Constructorul Ozaltin (Turcia) face ultimele lucrări pe Lotul 1 Craiova – Robănești (18 km) de pe Drumul Expres Craiova – Pitești, pentru a deschide circulația pe acest tronson până la finalul lunii noiembrie, a anunțat miercuri directorul general CNAIR Cristian Pistol.
După ce și constructorul băcăuan UMB va inaugura, deși doar parțial, prin descărcare, fără un nod rutier cu autostrada A1, circulația pe tronsonul 4 Colonești – Oarja – Pitești (32,82 km) de pe Drumul Expres Craiova – Pitești, șoferii vor putea circula integral pe autostradă de la Craiova până la intrarea în Capitală. Practic, Lotul 3 al Aktor de pe Autostrada A0 București Sud va fi singurul ca va lipsi pentru circulație continuă integral pe autostradă de la Craiova la Constanța. Grecii au primit deja trei amânări doar anul acesta și au promis în continuare inaugurarea tronsonului până la finalul lui 2024, însă directorul CNAIR spune că „cel mai probabil” lotul nu va fi dat în circulație în acest an. Probleme sunt la o serie de pasaje, iar CNAIR a transmis pentru Economedia că așteaptă finalizarea tuturor pasajelor din contract, fără soluții de avarie.
„Ultimele lucrări înaintea deschiderii circulației pe tronsonul4 al DEx12 (Craiova – Pitești)! Până la sfârșitul lunii noiembrie se va circula pe primii 20 de km ai acestui tronson, între Colonești și Albota, dar și pe 7 km de drumuri care vor asigura legătura cu D65 și DN65A prin 3 sensuri giratorii (Costești, Broșteni și Albota)”, a transmis directorul general al Companiei de Drumuri Cristian Pistol.
După rezilierea contractului primul antreprenor, Tirrena Scavi (2022), CNAIR a atribuit contractul pentru finalizarea lucrărilor constructorului Ozaltin, iar lucrările au fost reluate în toamna anului trecut de la aproximativ 55%.